Fizykoterapia

Home / Zabiegi rehabilitacyjne / Fizykoterapia

Fizykoterapia w Remed Łódź – pod tym pojęciem rozumiemy wykonywanie zabiegów, które mają na celu uśmierzenie bólu oraz usprawnienie ciała, za pomocą różnych zjawisk fizycznych (w tym: prądu elektrycznego, światła, magnetyzmu, ultradźwięków oraz niskiej temperatury). Fizykoterapia wpływa na pobudzenie procesów biologicznych w tkankach, co ma na celu zlikwidowanie odczucie bólu, zmniejszenie obrzęków oraz wyeliminowanie stanów zapalnych.

W trakcie zabiegów fizjoterapii w Remed Łódź używane są:

• Laser punktowy – Ta metoda lecznicza uważana za  jeden z najskuteczniejszych zabiegów przeciwzapalnych. Jest stosowana w przypadku zespołów bólowych neurologicznych, bóli pochwy i prącia oraz zespołu Peyroniego – stwardnienia plastycznego prącia.
  • Pole magnetyczne –  Metoda ta polega na poddaniu ciała pacjenta działaniu pola elektromagnetycznego generowanego przez specjalne urządzenia. Pole magnetyczne działa przeciwzapalnie, przeciwbólowo i łagodząco.
  • Zabiegi ultradźwiękami. Wykorzystywane  w leczeniu bólu i stanów zapalnych.
  • Krioterapia miejscowa – leczenie zimnem
  • Fala uderzeniowa – urządzenie generujące akustyczne fale uderzeniowe o określonej częstotliwości i mocy
  • Różnego rodzaju prądy (między innymi: jonoforezę, galwanizację i prądy interferencyjne
  • Ćwiczenia czynne w odciążeniu i z oporem – (oraz ćwiczenia mięśni dna miednicy przy pomocy Atlasu S6-PRIAPOS – ten rodzaj ćwiczeń wykonywany jest pod ścisłą kontrolą fizjoterapeuty).

Fizykoterapia – ćwiczenia

Ćwiczenia w odciążeniu stosuje się u osób po zabiegach chirurgicznych, schorzeniach reumatoidalnych, a także u pacjentów, których stawy przez długi czas unieruchamiał opatrunek gipsowy.

Przy ćwiczeniach stosowanych na mięśnie dna miednicy, pozwala na miejscową poprawę ukrwienia ciał jamistych prącia, łechtaczki oraz pochwy oraz umożliwia przywrócenie prawidłowego działania mięśni zwieraczy.

Ćwiczenia z oporem  są stosowane, aby przyspieszyć przyrost tkanki mięśniowej. Ten rodzaj fizjoterapii wpływa na poprawę wytrzymałości mięśni oraz na zminimalizowanie zaników mięśniowych powstałych w wyniku unieruchomienia kończyny lub różnych procesów patologicznych.

Ćwiczenia bierne są to ćwiczenia, które powodują u pacjenta ruch określonej części ciała. Aktywność wywoływana jest przez fizjoterapeutę lub przy pomocy urządzeń powodujących ruch bierny. Ten rodzaj kinezyterapii zalecany jest w przypadkach, kiedy samodzielny ruch pacjenta jest niemożliwy lub znacznie ograniczony ze względu na jego stan zdrowia.

Masaż to metoda lecznicza, której korzenie sięgają starożytności. Już Hipokrates stosował tę technikę rozluźnienia mięśni w niektórych przypadkach chorobowych. Obecnie masaż ręczny jest jedną z najpopularniejszych form rehabilitacji leczniczej.